פרסום סמויה
מה זה פרסום סמוי ?
פרסום סמוי הוא שיטת פרסום שבה מועברים מסרים פרסומיים, תמורת תשלום,
בתכנים של אמצעי התקשורת, תוך הסתרה חלקית או מלאה של עובדת העברתם. פרסום סמוי
יכול להתקיים בכל אמצעי תקשורת, אך הוא נפוץ במיוחד בקולנוע ובטלוויזיה.
המשימה
אילו פרסומות סמויות הצלחתם לזהות?
בסירטון שמוצג לפנינו ,
אנו רואים ארוחת צהריים רגילה אשר מתרחשת בבית האח הגדול אשר משודר 7\24 .
על שולחן האוכל אנו יכולים לראות צנצנת טחינה מונחת על השולחן .
כמעט ולא ניתן לשים לב לכך אך זאת פרסומת סמויה למותג '' טחינה '' .
העובדה שאנו , הצופים כמעט ולא שמים לב לכך ולא מייחסים לכך חשיבות
הופך זאת לפרסומת סמויה .
האם זה בסדר לשלב פרסומות סמויות בתוכניות ראליטי?
האם זה בסדר לשלב פרסומות סמויות בתוכניות ראליטי?
מה הבעייתיות? האם יש לכך פתרון? -
לפני דעתי אין בעיה לשלב פרסומות סמויות בתוכניות הראליטי
אך צריך לעשות זאת במינון ובצורה הנכונה .
פרסומות סמויות יכולות להיות מעיקות ומציקות אם הן יותר מידי בולטות אך יכולות
להיות גם מוחבאות .בנוסף יש כאלה שחושבים שפרסום סמוי פוגע בעצמאות היוצרים
ובאינטרס הציבורי ומאפשר דריסת רגל של משרדי הפרסום בתוכן המשודר .
איך מיוצג המותג?
איך מיוצג המותג?
מדוע היה לאנשי השיווק עניין להיות נוכחים דווקא בתכנית זו?-
בסירטון המותר מיוצג כצנצנת טחינה רגילה המונחת על שולחן האוכל ,
דבר זה נורמטיבי ולא מעלה חשדות , מכאן ניתן השם ''פרסום סמוי ''
היה חשוב לאנשי השיווק עניין בתוכנית זאת משום ש'' האח הגדול ''
היא אחת תוכניות הריאלטי הכי מצליחות בישראל , בנוסף ,
שידוריה מתרחשים 7\24 . אנשי השיווק יודעים שכמות גדולה מאוד של אנשים צופים
בתוכנית זאת ולכן היה להם עניין להיות נוכחים בה .
האם הדבר גורם לכם לצפות בתכנית באופן שונה - דבר זה לא גורם לי לצפות בתוכנית באופן שונה
מכוון שכמעט ולא שמים לב לצנצנת , בנוסף , צנצנת טחינה אשר נמצאת על שולחן
האוכל בארוחת צהריים זה דבר לגיטימי ונורמלי
ולכן אני לא צופה בתוכנית באופן שונה .
אילו פרסומות סמויות הצלחתם לזהות? -
בסירטון שמוצג לפנינו אנו יכולים לראות את הקליפ המוכר של הזמרים המצליחים :
בריטני ספירס וWill i am .
במהלך הקליפ אנו יכולים לראות כי פתאום מופיעה
תמונה של רמקול מוכר מחברת '' בלוטוס ''
תמונה זו מופיעה כ3 שניות אך מספיקה כדי למשוך את העין .
התמונה נראית כמשתלבת בקליפ ולכן היא קראת פרסומת סמויה .
האם זה בסדר לשלב פרסומות סמויות בתוכניות ראליטי?
מה הבעייתיות? האם יש לכך פתרון? -
לפני דעתי אין בעיה לשלב פרסומות סמויות בתוכניות הראליטי
אך צריך לעשות זאת במינון ובצורה הנכונה .
פרסומות סמויות יכולות להיות מעיקות ומציקות אם הן יותר מידי בולטות אך יכולות
להיות גם מוחבאות .בנוסף יש כאלה שחושבים שפרסום סמוי פוגע בעצמאות היוצרים
ובאינטרס הציבורי ומאפשר דריסת רגל של משרדי הפרסום בתוכן המשודר .
איך מיוצג המותג?
איך מיוצג המותג?
מדוע היה לאנשי השיווק עניין להיות נוכחים דווקא בתכנית זו? -
המותג מיוצג כרמקול יפה אשר יוצא ממנו עשן , דבר המושך את העין .
אנשי השיווק רצו להיות נוכחים דווקא בתוכנית זו מכוון שהזמרים שמופיעים בקליפ
הם זמרים בין לאומיים מצליחים שהקליפים שלהם זוכים למיליוני צפיות מכל העולם ,
זוהי חשיפה גדולה מאוד למוצר ולכן אנשי השיווק בחרו דווקא בהם .
האם הדבר גורם לכם לצפות בתכנית באופן שונה? -
האם הדבר גורם לכם לצפות בתכנית באופן שונה? -
הדבר לא גורם לא לצפות בתוכנית באופן שונה מכוון שאנשי השייוק
דאגו לכך שהמוצר והקליפ ישתלבו בצורה בטובה ביותר והדבר לא יראה מוזר לעין ,
בנוסף כיום כמעט בכל קליפ או תוכנית ריאלטי ישנן פרסומות
סמויות ולכן דבר זה הוא רגיל ולא שונה .
תגובות
הוסף רשומת תגובה